kedd, január 09, 2007

álomfejtés

Álmomban egy nagy könyv jelent meg előttem. Ez volt ráírva: Életed Könyve. Egy könyvjelző lógott ki belőle melyre gondos, apró és gördülékeny betűkkel a következő volt írva:
" Ez a könyv maga az Élet. Te írod, akkor és ott, amikor és amiből csak akarod. Te döntöd el melyik lapra mit és miről írsz, milyen betűvel, szépen vagy éppen ellenkezőleg. Azt is Te döntöd el mikor lapozol. Szórakozhatsz is, rajzolj bele nyugodtan. Ha kedved tartja üresen is hagyhatsz lapokat, de azzal sincs gond ha semmit sem írsz bele - megteheted. Egy dolgot kérlek ne feledj, hogy tollat kaptál kezedbe ezért a későbbiekben már nem lesz módod javítani rajta. Persze a lapokat kitépheted, de akkor nem fog a Mű megszületni. A lapok végesek, megkötésük után nincs mód újabbakkal pótólni. Most átadom Neked és ha majd a kölcsönzési idő lejár, hozd vissza hozzám...

A Könyvtáros"

Először nem tudtam felnyitni. Próbáltam, de a fedele oly nehéz volt, hogy hiába minden igyekezetem és erőfeszítésem - csukva maradt. "Hát ez nagyon jó - mondtam bosszúsan - hogy a fenébe kezdjem el, ha nincs hozzá magyarázat, olyan kézikönyv-féle amivel könnyebben boldogulnék vele?" Akárhogy törtem a fejem, morfondíroztam nem jöttem rá. Aztán körbejártam, láthatatlan réseket kerestem rajta, feszegettem majd taszigáltam jobbra-balra de mind hiába...semmi. Nem tudom mennyi idő telt el de nagyon kifáradtam. Leültem mellé és gondolkodni kezdtem. Mi van ha már van benne valami, valaki elkezdte, írt hozzá? Mi van, ha nem is az én könyvem? Különben is: olyan kopott, viseltes. No meg tiszta por és a szaga...hm. Nem, ez biztos nem az enyém.
Másodszor már nem akartam felnyitni. Arra gondoltam, hogy nyilván így kellett lennie, nincsenek véletlenek, én aztán mindent megpróbáltam, nem megy. De a kíváncsiságom nem hagyott nyugodni. Még sosem volt könyvem, legalább is nem emlékszem rá. Milyen lehet írni, történeteket kitalálni, átélni dolgokat, csinálni - tulajdonképpen teremteni - milyen lehet, vajon?! Egyáltalán képes lennék rá? Ezt ki kell próbálnom - mondogattam magamban. Összeszedtem minden erőmet, felálltam és odaléptem hozzá. Már nyitva volt és úgy ragyogott mint egy arannyal megrakott, roskadozó kincsesláda. Alig bírtam közelebb jutni hozzá, szinte elvakított fényessége. Megpróbáltam az első oldalt megfogni hogy lapozhassak - oda állítólag sosem írnak, üresen hagyott hófehér lap - de az abban a pillanatban villámgyorsan el kezdett pörögni, egyik a másik után észvesztő tempóban majd hatalmas robajt követve megállt, a hirtelen beállt csendbe szinte megsüketültem. Amikor fel mertem nézni egy üres oldal előtt álltam, kezemben egy tollal...

6 megjegyzés:

János írta...

Csak bátran írd tele a lapajit, és még menj is vissza pót-lapokat kérni, de siess, nehogy visszakérje a könyvet a könyvtáros...

sun-worshipper írta...

gyönyörű

kerecsen írta...

Sokat gondolkozom azon vajon jó van-e így, h. nem tudjuk hány lapból áll a Könyvünk. Aztán rájöttem, h. ez nem is annyira fontos. A lényeg, h. ne hagyjuk üresen és írjunk bele bátran - még ha fölösleges, hiábavaló dolognak tűnik is az :) Köszönöm, h. elolvastok, boldoggá tesz, h. megoszthatom veletek a gondolataimat :)

Yaffa írta...

Jó kis történet. Sok-sok embernek kéne elolvasnia, bár nem biztos, hogy mindenki értené.
Örök érvényű és bölcs. Tökjó, hogy megálmodtdad. :) biztos tényleg valahogy így van. Kíváncsiak vagyunk. Azt mondjuk: ezt ki kell próbálnom,
és idejövünk, és teremtünk, és amikor valaki leírja ezt, én akkor jövök rá, milyen csoda, hogy élhetek, mert az életemmel teremtek. És nem is akármilyen sztori ;) hisz ittvagyok. :)
köszönöm, hogy olvashattam!

szeretettel
csók*m

Yaffa írta...

jah, csak most láttam, hogy a kedvenceid közé tettél. Nagyon örülök. Nagyonnagyon. :) köszönöm.

cs*m

kerecsen írta...

Még szép, hogy a kedvenceim között vagy :)
Nagyon örülök, hogy olvasol és adhatok Neked.
Ölellek :)