kedd, április 10, 2007

VÍZ


...már vagy egy órája abbahagytam a horgászatot. Felszerelésem nagy része még mindig itt hever mellettem, körülöttem - egyszerűen képtelen vagyok elpakolni, annyira rabul ejt a lábaim előtt heverő mozdulatlan, lustán elterülő, macskamód nyújtózkodó tó látványa. Hihetetlenül nyugodt a vízfelszín, már-már tapintható, kemény mint a zselatin és annyira mozdulatlan mint egy pózoló, viaszarcú Felség, szinte beleszédülök: az ég - a reszketegen horizontjába kapaszkodó, lenyugvó nappal és a fejem fölött megjelenő első kis szitáló, félénk csillaggal - tökéletes, elképesztően hű mása tükröződik rajta, csak nézem és nézem szinte magába szív és hipnotizál a látvány; nem tudom eldönteni hol van a fent és hol a lent...nem szentségtörésből de hinni kezdem: lehet a vízen járni. Kétségem sincs felőle. Miközben gondolataimba merülve bambán bámulok előre, mögöttem, a zörgő bokrok közül a halott avaron csörtetve hangos gyerekcsapat vágtat előre. Apró kezeik tele mindenféle kincsekkel: kavics, kő, fadarab. Hangos lárma, izgalom és ricsaj közepette mind-mind beledobják, szórják azokat a vízbe és amilyen gyorsan jöttek olyan hirtelen el is iszkoltak; ott létükről csak a hullámzó felszín, a növekvő koncentrikus kis köröcskék és a fülembe visszacsengő tiszta kacagásuk árulkodott csak.
Nézem a vizet és a túlpartról visszaverődő hullámzás láttán eszembe jutott öregapám, mikor hasonlóan pajkos és vidám kölyök voltam és ugyan így megzavartam Őt elmélkedésében, aki akkor - egy-két meleg dünnyögés, mormogás után - ezt mondta:
" -...tudod, kicsikém mi, emberek nagyon hasonlatosak vagyunk ezekhez az apró kavicsokhoz, kövekhez. Vannak akik alig észrevehetően változtatnak a tó tükrén, mások hatalmas hullámként söpörnek végig rajta. Egyesek észrevétlenül elmerülnek benne, mások meg dacolva a mélységgel élvezettel ugrándoznak, szökellnek a tetején. Vannak, akik nem kérik mégis beledobják, mások a parton várják, hogy egy hullám felkapja őket...így vagy úgy, akarjuk vagy sem de közünk van - és itt, egy hosszú lélegzetvételt követően számomra felejthetetlen de még teljességgel érthetetlen, átszellemült arccal, szeme előtt fátyolként elsuhanó életével vontatva-lassan mondta: a Vízhez. De, ha már egyszer közünk van a vízhez közünk kell, hogy legyen a szárazsághoz is..."
Köpött egy nagyot és hosszú szünet után - miközben néztem hihetetlenül nyugodt, barázdált arcát - sóhajtott egyet és ezt mondta:
" - Ha nagy leszel, megérted majd mit hord itt össze bolond nagyapád" - mosolygott szelíden, nyomott egy fityiszt a kobakomra majd hozzátette:
" - Ne feledd el angyalkám, a papa nagyon szeret Téged és soha egyetlen pillanatra sem fog egyedül hagyni. Lesz majd idő amikor már nem látsz engem, mert oda kell mennem ahol a szem előtt rejtve leszek. De ha bármikor szükséged lesz rám ülj le egy tó partjára, nézd a vizet és ott termek bárhol is légy a világon..."
Hazafelé fogtam hatalmas, érdes kezét úgy ballagtunk. Ő fütyörészett, én boldog voltam. Azt hiszem, Ő is.
Két nap múlva elment arra a helyre ahol " a szem előtt rejtve" volt...

Mire ez a rövid jelenet lezajlott lelki szemeim előtt meglepett és vállamra ült a suttogva érkező éjszaka. Elhozta nagyapám, most megértett mondandóját és romlatlan gyermekkorom egy darabját: a nagy, csillogó szempárt, a hallgatást, a tiszta szívet, a befogadást, a rácsodálkozást. Elhozta az egyszerűséget, a csodát és a boldogságot. Elhozta a Vizet és most elöszőr de annál biztosabban éreztem: egyszer majd elhozza a szárazságot is...

8 megjegyzés:

Névtelen írta...

Mar annyira vartam, hogy irj :) ....make the ripples it will reach where is destined to go...

This is beautiful :)

~~Madarka~~

kerecsen írta...

Már én is :))
Mostanában elkerülnek a betűk. De ilyen is kell...
"...make the ripples"...hm. Beautiful thought.
köszönöm :)

Névtelen írta...

S(zerte-szana)E(lemien)R(egvart)
E(lfogadasban)T(eremtett)
L(elekbeli) E(melkedes)K(edvessege)

TE! :))

~~Madarka~~

Névtelen írta...

Víz. Micsoda fantasztikus elem. Életet ad. Halált ad. Lépés. Lépés.
nem tudhatom mennyire valós e történet, de jó érzés, hogy lélekből bezsélő emberek szava visszacsendül, pont amikor kell. Értelem a lépkedésben.
olyan jó ezeket átélni:)

kerecsen írta...

(titok)
Ez a kis történet az idő több, de valós cserépdarabkáiból áll össze - de ez nem is olyan fontos. Köszönöm, h. még eszedbe jutok és olvasol - na, ez má' fontos :) Ja, és kíváncsian várom, mikor hallhatok újra felőled...hogy állsz a könyveddel :P ?
(névtelen)
Fantasztikus vagy :)
és én is SZ-E-R-E-T-L-E-K, magam ostoba meg ilyen-olyan módján...de igen :)

Névtelen írta...

Olvaslak bizony, és egyszer írtam neked egy hosszú kommentet, de sehogy sem akarta elküldeni, így csak elmentettem, és elraktama "polcomra" a többi közé. Nem eröltetem , gondoltam (már vagy 10edjére nem küldte el)
Sajnos a könyvemmel még sehogy sem állok, de egyre több ötlet tornyosula fejemben, msot úgy tűnik van egy irodalmi társaságom, és ha jók leszünk , és írunk, akkor kiadásra vár:) Remélem hallhatsz amjd felőlem, egyre többet és többet! Annak meg hogy ilyet tudsz írni, ennyire hatni a lelkemre és a vizuális látásomra, és megínditani, annak meg különösen örülök. és köszönlek:)

Névtelen írta...

Könnyű nekem olvasónak, csak várni az újabb sorokat és kíváncsian habzsolni mikor végre feltűnnek azok könnyűreptű madaraid hátán.... aztán velük repül képzeletem, és érzem, hogy másik dimenzióba kerülök! Ez jó!!!!
Jó Téged olvasni, szeretek dimenziókon át repülni, kiszakadni néha a saját valómból! Köszönet érte, nem baj, ha akár heteket is kell várni rájuk, a legfontosabb a feeling... az meg megvan.

kerecsen írta...

...annyira jó egymás lelkéhez érni...

Mindent visszakapok Tőletek. Többet is, mint amennyit én adok.
Nagyon hálás vagyok és köszönöm, hogy vagytok. Nagyon :)