kedd, december 19, 2006

nővér

Kék, durva szabású darócruha, csíkos fejkötő amiből egy gombostű állt ki és egyszerű kis nyári cipő volt rajta. Decemberben. Balkezében mappa amit magához ölelt. Hosszasan néztem, mert volt benne valami nem e világi szentség, áradó nyugalom ami ráragadt a környezetében utazókra is, ezért odamentem a közelébe, érezni akartam. Pontosabban szükségem volt rá. Még két megálló és leszállok. Ahogy közelebb értem hozzá észrevettem jobb kezében egy rózsafűzért. Morzsolgatta majd odébbállt eggyel. Még eggyel és még eggyel. Ránéztem és csak egészen közelről volt látható szája apró rezdülése-mozgása - imádkozott. A szemeibe néztem, ő meg vissza rám. Nem mosolygott. Másodpercek teltek el, amelyeket éveknek éreztem és szinte súlyuk volt, fájt. Egy pillanatra kiragadott a jelenből, úgy tűnt megállt az idő. Olyan mélyen ülő, sötét félelmet láttam feketén csillogó szemeiben, hogy el kellett kapnom a tekintetem...ő csak imádkozott, imádkozott, ott sem volt valójában. Csak mormogott maga elé és a démonjaival küzdött. Vagy máséval, akiért imádkozott...

2 megjegyzés:

János írta...

A szemekből érteni - úgy gondolom - ritka kiváltság. A szemek ugyanakkor a legtökéletesebb tükrök számunkra, gondolatainké, vágyainké, félelmeinké.
Ahhoz hogy a szemekből érteni tudjunk, kell valami olyan belső leküzdhetetlen erő, zsigereinkből előtörő vágy ami nem az értésre irányul hanem valami másra aminek az értés csak eszköze, velejárója...
- magával ragadóan írsz, bocsi a hosszú commentért, de ilyen gondolatokat ébresztettél.
Köszönöm

kerecsen írta...

Én annyira meg vagyok hatva ilyenkor, h. nem tudok megszólalni. Ha dícsérnek, mindig valami hamis szégyenérzet, szemérmes pironkodás vesz rajtam erőt (most is elvörösödtem :) ) és csak hümmögök-hammogok...igazán köszönöm a szavaid, én - nem különben - a Te írásaidon ámulok; kétségtelen, h. a szavak értője és mestere vagy különleges mondanivalód különlegesen teszed. Minden valószínűség szerint azért, mert különleges ember vagy :)
Köszönöm szavaid!